Lista artykułów

1

DevTalk #90 – O Własnym Produkcie SAAS z Boguszem Pękalskim

Przed Wami okrągły, dziewięćdziesiąty odcinek podcasta DevTalk. Dzisiaj “na miękko”. Wielu z Was na pewno myśli o tym “jak by to było spróbować z własnym produktem…?“. No bo weź i nie myśl :). Jednak nie jest to prosta ścieżka. Górki i dołki, a o stabilność raczej trudno. Bogusz Pękalski to programista, przedsiębiorca i podcaster. Zaczynał jako […]

2

DevTalk #90 – O Własnym Produkcie SAAS z Boguszem Pękalskim

Przed Wami okrągły, dziewięćdziesiąty odcinek podcasta DevTalk. Dzisiaj “na miękko”. Wielu z Was na pewno myśli o tym “jak by to było spróbować z własnym produktem…?“. No bo weź i nie myśl :). Jednak nie jest to prosta ścieżka. Górki i dołki, a o stabilność raczej trudno. Bogusz Pękalski to programista, przedsiębiorca i podcaster. Zaczynał jako […]

DevTalk #90 – O Własnym Produkcie SAAS z Boguszem Pękalskim

Przed Wami okrągły, dziewięćdziesiąty odcinek podcasta DevTalk. Dzisiaj “na miękko”. Wielu z Was na pewno myśli o tym “jak by to było spróbować z własnym produktem…?“. No bo weź i nie myśl :). Jednak nie jest to prosta ścieżka. Górki i dołki, a o stabilność raczej trudno. Bogusz Pękalski to programista, przedsiębiorca i podcaster. Zaczynał jako [...]

Interfejsy – Część druga

W poprzednim wpisie, poznaliśmy czym są Interfejsy w Javie. Jednak temat interfejsów jest znacznie szerszy niż zostało to przedstawione w poprzednim wpisie 😊 Dziś kontynuujemy tę wędrówkę!

Zestaw przydatnych narzędzi dla web developera

W tym artykule przedstawię ci całkiem spory zestaw narzędzi, które ułatwią Ci pracę. Część z nich wykorzystuję regularnie w trakcie swojej pracy, natomiast część traktuję jako ciekawostkę. Nie przedłużając, przejdźmy do narzędzi: Optimizilla https://imagecompressor.com – narzędzie to służy do szybkiego, prostego kompresowania zdjęć. Optimizilla umożliwia nam ustawienie stopnia kompresji oraz natychmiastowego podglądu. Możemy również skompresować …

Npm ci

W nawiązaniu do aplikacji reactowej, nad którą pracowałam, natknęłam się na interesujący artykuł. To, co charakterystyczne w tego typu aplikacji frontendowej (obojętnie, czy to react, czy angular) to to, że zawiera plik package.json, w którym są skonfigurowane wersje bibliotek. Dodatkowo po zmianie package.json lub modyfikacji folderu node_modules automatycznie jest generowany plik package-lock.json (jeśli używasz npm…

7

DevTalk Trio S02E10 – Jak się komunikować z biznesem

Zapraszam serdecznie do odsłuchania dziesiątego odcinka drugiego sezonu DevTalk Trio. Jak zwykle, przy mikrofonach: Maciej Aniserowicz, Andrzej Krzywda i Sławomir Sobótka. Kontynuujemy tematy poruszone w poprzednich odcinkach. Drugi sezon DevTalk Trio nie mógłby powstać bez pomocy firmy Lingaro. Firma specjalizuje się w rozwiązaniach z obszarów Business Intelligence, Hurtowni Danych i Big Data. Klientami Lingaro są […]

8

DevTalk Trio S02E10 – Jak się komunikować z biznesem

Zapraszam serdecznie do odsłuchania dziesiątego odcinka drugiego sezonu DevTalk Trio. Jak zwykle, przy mikrofonach: Maciej Aniserowicz, Andrzej Krzywda i Sławomir Sobótka. Kontynuujemy tematy poruszone w poprzednich odcinkach. Drugi sezon DevTalk Trio nie mógłby powstać bez pomocy firmy Lingaro. Firma specjalizuje się w rozwiązaniach z obszarów Business Intelligence, Hurtowni Danych i Big Data. Klientami Lingaro są […]

9

DevTalk Trio S02E10 – Jak się komunikować z biznesem

Zapraszam serdecznie do odsłuchania dziesiątego odcinka drugiego sezonu DevTalk Trio. Jak zwykle, przy mikrofonach: Maciej Aniserowicz, Andrzej Krzywda i Sławomir Sobótka. Kontynuujemy tematy poruszone w poprzednich odcinkach. Drugi sezon DevTalk Trio nie mógłby powstać bez pomocy firmy Lingaro. Firma specjalizuje się w rozwiązaniach z obszarów Business Intelligence, Hurtowni Danych i Big Data. Klientami Lingaro są [...]

045: Crossy Road – jak remiks 2 pomysłów zarobił 10 milionów w 90 dni?

Jak udało się w 6 tygodni zbudować grę, która zrobiła dla swoich autorów 10 milionów w 90 dni? Historia powstania gry Crossy Road i analiza decyzji autorów przy tworzeniu gry gry (Andy Sum i Matt Hall). -> Dobrowolne wsparcie podcastu.

Czy da się zakup gamepada od XBOXa wrzucić w koszty firmy?

Chyba każdy programista pracujący w trybie B2B posiadając własną działalność gospodarczą zastanawia się, co jeszcze ze sprzętu komputerowego da się wrzucić w koszty firmy. O ile komputer czy monitor, klawiatura, myszka czy słuchawki nie budzą żadnych wątpliwości, o tyle wrzucenie w koszty XBOXa, Plejki czy telewizora już może być kontrowersyjne […]

JUnit 5 – Extension Model

JUnit jest najpopularniejszym frameworkiem (lub – jak kto woli – biblioteką) stosowaną przy tworzeniu testów jednostkowych w Javie. W jego nowej wersji – JUnicie 5, miejsce Rules oraz test runnerów zajął nowy koncept – Extension Model. Daje on bardzo duże możliwości oraz elastyczność, ale dzieje się to kosztem gotowej funkcjonalności, którą zapewniały Rules z JUnita 4. Jak to drzewiej bywało? W JUnicie 4 mieliśmy do dyspozycji test runnery oraz Rules. Test runnery odpowiadały za uruchamianie testów i jeśli nie określiliśmy tego ... Czytaj dalej...JUnit 5 – Extension Model

Testowanie oprogramowania

Czy wiesz, że istnieje jeden sprytny sposób na poprawienie jakości Twojego kodu, który pozwoli Ci dodatkowo szybciej uczyć się nowych bibliotek? Co bardzo ważne, nie jest to żadna tajemna wiedza dla nielicznych, którą można posiąść jedynie na prywatnych szkoleniach za ciężkie pieniądze. Sam stosuję tę metodę od wielu lat i dzięki niej z powodzeniem nauczyłem się dziesiątek nowych bibliotek i frameworków oraz wyłapałem większość błędów w moim kodzie – jeszcze zanim kod opuścił mój komputer i mógł narazić na szwank aplikacje moich klientów oraz moje…

Web developer – pytania rekrutacyjne cz. 3

Ten artykuł jest kontynuacją cyklu wpisów związanych z pytaniami rekrutacyjnymi na stanowisko web developera. Jeśli jeszcze nie zapoznałeś/aś się z poprzednimi artykułami z tej serii to gorąco zachęcam Cię do nadrobienia zaległości: Web developer – pytania rekrutacyjne cz. 1 Web developer – pytania rekrutacyjne cz. 2 Tak jak w poprzednich artykułach przedstawię 10 pytań wraz …

Obsługa zdarzeń w Vue.js za pomocą dyrektywy v-on

Type of Web - Dla front-end i back-end developerów. Trochę o urokach pracy zdalnej, ale przede wszystkim o: JavaScript, React, Vue, Angular, node.js, TypeScript, HapiJS… Aby aplikacja była ciekawa, musi pozwalać użytkownikowi na interakcję. Może to być nie tylko wprowadzanie danych do pól formularzy, ale również reagowanie na zdarzenia kliknięcia, czy ruchy myszką. Niezależnie od tego, jaki rodzaj interakcji chcesz oprogramować, Vue.js pozwoli Ci obsłużyć go za pomocą dyrektywy v-on. Dyrektywa v-on Dzięki dyrektywie v-on możesz nasłuchiwać na zdarzenia DOM i wykonać kod JavaScript gdy one zajdą. Wartością …