Lista artykułów

ESP8266 i Arduino – OTA (Over The Air) Update

OTA (Over The Air) Update jest bardzo wygodnym mechanizmem, którego wykorzystanie znacznie podnosi wygodę korzystania z układu opartego na ESP8266. Jak sama nazwa sugeruje, wykorzystanie OTA pozwala na załadowanie programu do układu bez konieczności korzystania z programatora, portu szeregowego czy USB.   Takie rozwiązanie ma wiele zalet. W momencie zabudowania ESP8266 w obudowę, nie ma […]

ESP8266 i Arduino – OTA (Over The Air) Update

OTA (Over The Air) Update jest bardzo wygodnym mechanizmem, którego wykorzystanie znacznie podnosi wygodę korzystania z układu opartego na ESP8266. Jak sama nazwa sugeruje, wykorzystanie OTA pozwala na załadowanie programu do układu bez konieczności korzystania z programatora, portu szeregowego czy USB. Takie rozwiązanie ma wiele zalet. W momencie zabudowania ESP8266 w obudowę, nie ma […]

Post-mortem, czyli spowiedź gamedeva #2

Reading Time: 2 minutes Ciąg dalszy rozrachunku z ostatnio skończonym projektem Wnioski od samego początku koncentrować się na maksymalizowaniu wprowadzanej wartości do gry, przy jak najmniejszym koszcie korzystając z każdego możliwego rozwiązania – np. dorysowując jakiś mały szczególik, zamiast kodząc coś po nocach = design jest tani bardziej ciąć zakres, szybciej wywalać czasochłonne pomysły poświęcać maksymalnie 1 pomodoro na … Continue reading "Post-mortem, czyli spowiedź gamedeva #2&q

Post-mortem, czyli spowiedź gamedeva #2

Ciąg dalszy rozrachunku z ostatnio skończonym projektem Wnioski od samego początku koncentrować się na maksymalizowaniu wprowadzanej wartości do gry, przy jak najmniejszym koszcie korzystając z każdego możliwego rozwiązania – np. dorysowując jakiś mały szczególik, zamiast kodząc coś po nocach = design jest tani bardziej ciąć zakres, szybciej wywalać czasochłonne pomysły poświęcać maksymalnie 1 pomodoro na … Continue reading "Post-mortem, czyli spowiedź gamedeva #2"

MVC w ASP.NET Core – pierwsze kroki

Pierwsze starcie z .Net Core na Linuxie zaliczone – było ciężko, ale przede wszystkim z powodu małej ilości informacji lub przestarzałych źródeł (wersja 1.1, z której korzystam pojawiła się w listopadzie 2016 roku). Ucząc się nowej technologii skojarzyłem to co się dzieje w mojej głowie z tak zwanym modelem Tuckmana. Na początku mam dużą motywację […]

Pętla (for, while, do while, foreach) | Kurs Java

Pętle są jednym z podstawowych narzędzi wykorzystywanych przez programistę. Dzięki nim można wywołać określoną funkcjonalność podaną ilość razy, zamiast za każdym razem wywoływać ją ręcznie. Przykładowo, zamiast wypisywać kolejno dni tygodnia w 7 instrukcjach, możemy wykorzystać do tego pętlę. W przypadku tygodnia mamy tylko 7 instrukcji, ale gdybyśmy chcieli wyświetlić dni z miesiąca, roku albo nawet kilku lat? W takich sytuacjach pętlę okazują się niezrównane. W Javie mamy do dyspozycji kilka rodzajów pętli: while, do while, for i foreach. Funkcjonalność wszystkich jest wymienna, a…

Generating eventsearch backbone with jhipster generator tutorial

Let’s start to create backbone of our application in jhipster. In this part we will focus on setup environment and have a fun with jhipster console generator. Setup part At the beginning we need to configure some libraries. I hope you have your java JDK, basic groovy and node js installed. [crayon-5d47670604465312814017/] Installation of yeoman

Generating eventsearch backbone with jhipster generator tutorial

Let’s start to create backbone of our application in jhipster. In this part we will focus on setup environment and have a fun with jhipster console generator. Setup part At the beginning we need to configure some libraries. I hope you have your java JDK, basic groovy and node js installed. [crayon-5abdbf0b7e48d143947243/] Installation of yeoman

DiscoverPlaces Raport #1 – docker + symfony

Poszły pierwsze commity, więc czas na pierwszy raport na temat projektu, który realizuję w ramach konkursu Daj się Poznać.  Na czym on polega opisane zostało w tym wpisie . Wstęp Pierwszą rzeczą od której zaczynam jest przygotowanie API. Będzie ono stosunkowo proste, więc jest to łatwiejsza część. Po zamknięciu prac nad API przejdę do tworzenia aplikacji, co […]

Angular – podstawowe informacje

Od jakiegoś czasu pracuję w projekcie gdzie w warstwie front-endowej wykorzystywany jest Angular w wersji 1.5. Nową wersją biblioteki (2.x) za bardzo się nie interesowałem. Bardzo długo była w wersjach pre-releasowych i dynamicznie się zmieniała. Po wydaniu oficjalnej wersji też jakoś od razu się nie rzuciłem aby ją sprawdzić. Przecież to javascript… Tutaj codziennie wychodzi […]

Live Unit Testing w Visual Studio 2017 vs dotCover + ReSharper

W komentarzu do postu na temat Live Unit Testing w nowym Visual Studio pojawiło się pytanie o porównanie go z dotCover. Musiałam zrobić małe rozeznanie, ponieważ przyznam, że dotCover niestety nie miałam okazji nigdy używać na codzień w pracy. Jednak jakiś czas temu się nim bawiłam. Zatem do rzeczy – owszem dotCover daje nam bardzo …

React Native pierwsza aplikacja -> StormSnapshot #3

Witam w kolejnej części serii StormSnapshot. W poprzednim wpisie mobilne aplikacje hybrydowe zebraliśmy podstawowe informacje o dostępnych technologiach oraz wybraliśmy dwa najlepiej rokujące frameworki: Ionic, oraz React native. Dzisiaj przyjrzymy się bliżej technologii React Native i przygotujemy prostą aplikację testową. React i React Native React (nazywany również React.js lub ReactJS) to biblioteka JavaScript, rozwijana na licencji open source, do budowania interfejsu użytkownika. Projekt wspierany jest głównie przez ludzi z Facebooka i Instagrama. Dzięki React Native można budować mobilne aplikacje, korzystając tylko z JavaScriptu. Powstała aplikacja nie jest typową…

Programista czy informatyk

Kilka razy w trakcie spotkań ze znajomymi, miała miejsce scenka: KTOŚ: Cześć, kopę lat! Co tam u Ciebie, gdzie pracujesz? JA: Cześć. Aktualnie jestem programistą w pewnej firmie. KTOŚ: Aaa jesteś informatykiem? To super! No i tu zwykle nie chciało mi się wchodzić w szczegóły, więc zmieniałam temat na wygodniejszy: JA: No a co tam u…

Projekt płytki drukowanej

Po zrobieniu schematu ideowego przyszła pora na projekt płytki PCB. Udało mi się uwinąć z tym zadaniem w weekend. W tym poście opiszę, czym się kierowałem przy projekcie PCB. Wymiary robota Pierwszym krokiem do stworzenia PCB było określenie wymiarów. Byłem tutaj ograniczony przez program Eagle, który wykorzystałem do zrobienia projektu. Maksymalny rozmiar płytki możliwy w […]

TDD – To Do Development

Dziś o TDD ale z innej perpsektywy. I nie będzie to wpis o kolejnej aplikacji ToDo ? Start w #dajsiepoznac wymaga „odrobiny” samodyscypliny i co ważniejsze odpowiedniego zaplanowania prac nad rozwijaniem projektu. Godzina dla kodowania Czyli mój pomysł na przetrwanie w DSP2017....