Java, PHP, C++, OpenGL
Wyszła nowa wersja Yii2, nawiasem mówiąc fajny framework (inni się nie zgodzą, ale każdy używa co mu pasuje), tylko jest nie zgodny z Yii. Dlatego będzie trzeba porobić trochę przykładów kodu: Operacje CRUD w Yii2, założenia i inne przykłady w dokumentacji: Active Record Query Builder Tworzenie (create): Utworzenie i zapisanie wartości modelu: $model = new […]
Przenosiłem serwis na nowy serwer, gdzie był dostęp tylko dla wybranych IP. Po przeniesieniu “zonk” nikt nie ma dostępu, okazało się ze po drodze jest małe proxy :\ … W necie, po małym grzebaniu znalazło się rozwiązanie, wykorzystanie warunku “SetEnvIF” w htaccess’ie Kawałek kodu: order deny,allow deny from all SetEnvIF X-Forwarded-For "3.4.5.6" AllowIP SetEnvIF X-Forwarded-For […]
Codziennie powtarza się jakieś czynności, niektóre są “trochę upierdliwe” aż do bólu. Szczególnie gdy mamy “czarne pudełko”, którego za bardzo nie możemy ruszyć i co jakiś czas się zawiesza. Robi się monotonie te same czynności co jakiś czas, ale od czego maszyna i czemu nie może tego robić sama. Nie trzeba pisać wielkich programów, wystarczy […]
Petardy wystrzelane nowy rok rozpoczęty więc czas na małe podsumowanie, zwięźle i krótko … Ponad 20 lat kodowania :), wszystko zaczęło trochę wcześniej, ale pierwsza produkcja była wystawione na światło dzienne w 93/94 roku … Demo Albion na C64. Wcześniej było Atari 130XE + Qmeg, później trochę produkcji na C64 oraz Amigę, tak w skrócie […]
Ponieważ dzisiaj ukazała się wersja techniczna Windowsa 10 to w ruch poszła wirtualka (VirtualBox) i świeżutka instalacja windy. Chciałem przedstawić pierwsze wrażenia w stosunku do Windows 7, dlaczego nie 8 – bo co drugi system Microsoftu jest OK ? : interface – tutaj bez szaleństw w stosunku do windows 8 da się używać po uruchomieniu […]
Architektura Danych Do programowania „silnika danych” zostanie napisany edytor wykonany w swingu oraz z podpiętym libGdx, gdzie na bieżąco będzie można podglądać wprowadzane zmiany, na wzór zaawansowanych edytorów. Dlatego na wstępie chciałbym przewidzieć strukturę danych oraz powiązania między nimi, będą one luźne ze względu na konspekcie komponentową. Można wyróżnić tutaj kilka poziomów danych: Screen – […]
NetBeans i Eclipse …….. na rzecz InteliJ Pracując przez te wszystkie lata na kolejnych środowiskach programistycznych poznaje się ich wady i zalety. Spotykamy te, na których się miło pracuje oraz takie przy których rzuca się mięsem na lewo i prawo. Na swojej ścieżce programistycznej miałem do czynienia, z: Dev-C++, ZendStudio, Visual Studio, Eclipse, NetBeans, Aptana […]
Wczoraj pobrałem aktualizację do FireFox’a i wyszła wersja 29 … i doznałem szoku … powywalali dziady status bar, taby na górze, nie da się ich przestawić żeby były bardziej normalne, czyli po staremu. Wiadomo chrome teraz rządzi i każdy chce się do niego dostosować, ale … są jeszcze tacy “Old school’owi”, co nie zawsze są […]
1. Wstęp Komponentowe podejście w programowaniu aplikacji/gier to założenia inny sposób przechowywania danych i metod niż w podejściu obiektowym. Podstawową różnicą w stosunku do typowego OOP jest inna koncepcja rozszerzenia funkcjonalności danego obiektu: w OOP dziedziczenie jest podstawą rozszerzenia funkcjonalności, w podejściu komponentowym „ważniejszym” modelem jest zastosowanie „kompozycji”. W przypadku Javy uzyskam to poprzez zastosowanie […]
Mały skrypt bash’a do wykonywania “gorącej kopii” wszystkich projektów w repozytorium SVN’a. Kopiowane są do innego katalog. “Jak wiadomo ludzi dzielimy na tych co robię kopię bezpieczeństwa oraz na tych którzy jeszcze tego nie robią”. #! /bin/bash # # Constans # REPOS_BASE="/srv/svn/repository" BACKUP_DIR="/mnt/sdc1/_Backup/SVN" SVNADMIN_CMD="/usr/bin/svnadmin" # # Backup all directory in repo dir # for repository […]
Tak, na szybko. Przykład sortowania danych z użyciem wywołań lambda. Skraca to zapis kodu oraz poprawia czytelność (pod warunkiem że się z odpowiednio sformatuje kod). Poniżej 3 przykłady: Sortowanie tablicy tekstów według długości teksu Sortowania tablicy tekstów według ostatniego znaku Sortowania mapy gdzie mamy klucz oraz zbór losowych wartości. Sortowane są według średniej arytmetycznej Czemu […]
Wczoraj zainstalowałem JDK8 i NetBeans 8, nowe ficzery po pierwszych przymiarkach pokazują “moc”. Pozwalają na przyśpieszenie pisania, podobnie jak kolekcje w Scali. Nie ma co czarować, chłopaki z Oracla podglądają konkurencję (C#, Scale, Akka, itd.) i implementują pewne rozwiązania. Jedyna wada, że narazie nie można lambdy i streama wykorzystać bez kombinacji (na GitHubie jest już […]
Oświetlenie: Dziś parę słów na temat świateł i i cieni. Generalnie w codziennym życiu i wygenerowanej grafice możemy wytypować parę różnych typów oświetlenia: światła punktowe (point light) – najprostsze, żarówka koło ściany światła kierunkowe (directional light) – typowy reflektor estradowy oświetlanie słoneczne – w grafice odbywa się poprzez symulację globalnego światła kierunkowego ambient light – […]
Metaball, czyli dzisiaj powiem parę słów na temat kulek. Według wiki służą one do symulacji i graficznej reprezentacji organicznych obiektów. Ja dzisiaj chciałbym pokazać ich realizacje przy pomocy raymarchingu i shaderow OpenGL. Nie będzie tutaj nic specjalnego i ciężkich obliczeń ? Nie jest to nie c skomplikowanego, a efekt może być naprawdę ładny. Uzyskamy go […]
Szybki sposób na własne style w androidzie, dobrze jest używać styl owania żeby w jednym miejscu mieć informację o wyglądzie. modyfikacje rozpoczynamy od stworzenia i edycji pliku: res/values/styles.xml gdzie dodajemy własne modyfikacje globalnego stalowania aplikacji: #996633 #ffffff styl […]